Fler jobb i växande företag

Växjölöftet är att vi ska vara den kommun där du som är redo att jobba hårt för att lämna utanförskap ska ha bäst möjligheter att lyckas. Vår offensiva arbetslinje beskrivs nationellt som en förebild. Våra bidrags- kostnader har minskat mest av alla större städer i Sverige och antalet hushåll i behov av bidrag är färre än någonsin. Dubbelt så många går yrkesutbildning nu jämfört med innan våra reformer, och 95 procent går från yrkesutbildning till arbete.

• Krav på sysselsättning. Heltidsaktivering är ett krav på motpresta- tion för bidrag. Den som saknar gymnasieutbildning och söker bidrag ska utbilda sig till jobb.
  • Enkelt att anställa. Personligt stöd till företag som vill anställa och nära samarbete med bemanningsbranschen. Vuxenutbildning med fokus på kompetensförsörjning.
  • Sveriges bästa företagsservice. Näringslivsklimatet i Växjö ska bli bäst bland alla större städer. Kommunen ska minska krångel och ge högklassig service till företag som ska söka tillstånd eller behöver hjälp.