Engagera dig – Valet 2022

2022 är det valår och det betyder hårt arbete för alla som är engagerade i politiken. René Jaramillo är valledare för Växjömoderaterna och som sådan har han uppdraget att driva partiets kampanjarbete i Växjö.

– I mitt uppdrag ingår att planera vårt interna arbete inför valet, men framför allt att se till att Växjömoderaterna syns och hörs hela vägen fram till valdagen. Att möta människor, samtala och lyssna är en stor del av vår identitet som parti, och vi älskar att vara ute bland folk, inte bara i samband med valkampanj utan hela tiden mellan val. Tyvärr har pandemin gjort att vi till viss del pausat vårt utåtriktade arbete. Nu har vi öppnat en lokal på Storgatan 14, vår alldeles egna medborgarlokal. Där vill vi möta Växjöborna för samtal och diskussioner om politik, om vårt gemensamma Växjö och dess utveckling, säger Rene Jaramillo.

Vad skulle du säga till de som är nyfikna på politiken och som kanske har funderat på att engagera sig i vårt parti?
– Välkommen att engagera dig med oss! Hos Växjömoderaterna finns plats oavsett om du vill engagera dig i kommunpolitiken, vara passiv medlem eller om du vill hjälpa oss i kampanjarbetet som volontär. Kom till vår lokal och prata med oss! Varje vardag finns vi på plats i eller utanför lokalen, mellan klockan 11:00–13:00 och mellan klockan 16:00–18:00 samt lördagar mellan 11:00–14:00, avslutar René.

Valledare – Rene Jaramillo
rene.jaramillo(at)moderaterna.se