Växjö Pride 2022 med Växjömoderaterna

Årets tema ”Still Standing”

Vecka 19, mellan den 9:e och 15:e maj, ska Växjö fira kärleken. Det är återigen dags att inta gatorna för att markera för mångfald. Projektgruppen för veckan jobbar för att vi ska bidra med den bästa känslan under veckan.

Moderaterna ska vara aktiva under veckan med olika aktiviteter, inte bara när det gäller Växjö, utan Öppna moderaters nationella förbundsråd ska hålla sin stämma den helgen i Växjö.
– Sverige har kommit långt, men har en lång väg kvar till lika möjligheter för alla. Vi kämpar för att tillåta surrogatmödraskap, häva hindret för homosexuella att ge blod och för att utvisa hat- och hedersbrottslingar, kommenterar Oliver Rosengren.

Digitalt lunchseminarium ska anordnas tisdag den 10 maj.
– Att inte få vara den man är och älska den man vill är ett öde ingen ska behöva utstå. Som representant för Öppna Moderater Sydost är jag därför stolt över det frihetsarbete som bedrivs i Växjö av mina moderatkollegor och den folkfest Växjö Pride är och fortsätter att vara, markerar Mattias Bengtsson, ordförande Moderaterna Växjö södra föreningen.

Under lördagen förväntar vi oss vara den största delegationen/ekipaget under själva paraden.
– Vi ska kraftsamla för att visa på att moderaterna alltid kommer stå upp för friheten. För att du ska kunna älska vem du vill och kunna nå din fulla potential, säger Anton Olsson, ordförande MUF Kronoberg.

Att vi har lokalen på Storgatan 14 gör dagen extra speciell, det blir den första paraden då vi har den moderata lokalen på stan.
– Prideparaden är alltid en härlig folkfest, och att kunna utveckla vårt deltagande med att även bjuda in till samtal i vår lokal är något vi verkligen ser fram emot, konstaterar Rene Jaramillo, valledare för Växjömoderaterna.

Välkomna till en underbar vecka, delta gärna på våra aktiviteter och glöm inte att du kan gå tillsammans med oss i paraden lördagen den 14 maj.

Frågor?
Kontakta Mattias Bengtsson
mattias.bengtsson@vaxjo.se

Sändning via vår Facebooksida Vaxjomoderaterna

10 maj kl. 12.00 Pride & politik – med gäst
Välkommen på lunchseminarium om vilka reformer vi vill genomföra under nästa mandatperiod för att göra Sverige till ett mer rättvist land.

Ett av våra förslag är att tillåta surrogatmödraskap. Seminariet gästas av Mathias Bedrot som för flera år sedan bildade familj med sin man genom surrogat.

Oliver Rosengren, kommunalråd och riksdagskandidat, berättar om våra prioriteringar. Mattias Bengtsson, Öppna Moderater Sydost, är moderator.

13 maj kl. 09:00 #Växjöpodden med fokus på Växjö Pride
Ett nytt avsnitt av Växjöpodden med Pridetema. Anna Tenje, Pernilla Tornéus och Ulf Hedin är programledarna.
Detta sänds på vår Facebooksida och på vår YouTubekanal

14 maj kl. 11.00 – 12.50
Vi säger alla välkomna till vår lokal på Storgatan 14 för mingel inför Pride paraden. Vi ska bjuda på korv och tillsammans ska vi förbereda oss för ett riktigt party. Därefter går vi tillsammans till samlingspunkten inför själva paraden!!

14 maj kl. 13.00 – 15.30
Den stora Prideparaden genom Växjö centrum där Moderaternas kommer att ha det största ekipaget. I år kommer vi att gå tillsammans med Öppna Moderater som ha sin konferens i Växjö denna helg. Paraden äger rum 14 maj och samling sker på Norrtulls parkering. Paradvägen sträcker sig från Norrtullskolan, upp längs Storgatan, fram till Oxtorget där vi viker av och vänder ner på Sandgärdsgatan för att sedan följa den till Linnéparken där det blir avslutningskonsert och tacktal.

Projektledning
Rene Jaramillo, Oliver Rosengren, Mattias Bengtsson och Anton Olsson. Har ni frågor kring våra aktiviteter, maila gärna till mattias.bengtsson@vaxjo.se