BlågrönaModeraternaNyheterPolitiker

Nya upplåtelseformer på Araby

Växjöbostäder har tagit ett inriktningsbeslut att ta fram förutsättningar för bostadsrätter i Araby.

– Möjligheten att kunna äga sin bostad är viktig, liksom att få en chans att göra bostadskarriär. Det är aldrig bra att ett område ska domineras totalt av bara en boendeform och därför är jag glad att vi känner oss trygga i att bryta ny mark och öppna upp för fler upplåtelseformer vilket möjliggör ökat ägande och valfrihet för individer och för familjer i området, kommenterar Rene Jaramillo, ordförande Växjöbostäder.

Växjöbostäders hyresgäster på Araby trivs och en stor andel har bott i området under många år. Växjöbostäder tar nästa steg och utvecklar Araby med fler bostäder. När det nu tillförs möjligheten att äga sitt boende så satsar bostadsbolaget på både stora lägenheter, som är mindre vanligt i området, och på mindre lägenheter.

Pressmeddelande: https://www.mynewsdesk.com/se/vaxjobostader/pressreleases/vaexjoebostaeder-tar-beslut-om-nya-upplaatelseformer-paa-araby-3100088