Moderaterna i Växjö gör polisanmälan

Den senaste veckan har det vid fyra olika tillfällen kommit till vår kännedom att Moderaternas valsedlar saknats i vallokalen för förtidsröstning på Stadsbiblioteket i Växjö. Moderaterna ser allvarligt på det inträffade och har gjort en polisanmälan.

Fyra gånger då det helt saknas valsedlar för just vårt parti är inte en slump eller olycksfall i arbetet, det är ett systematiskt sabotage.

⁃ Vi ser med allvar på det ingrepp detta är mot det demokratiska systemet, likaså ser vi allvarligt på de brister som uppenbarats i den aktuella vallokalen. Vid endast ett av fyra tillfällen var det en valförrättare som upptäckte bristerna. Övriga tre tillfällen var det medborgare som kontaktade oss för att informera om att det inte fanns några valsedlar för Moderaterna när de skulle förtidsrösta, berättar René Jaramillo, valledare för Moderaterna i Växjö.

Moderaterna har med anledning av detta både polisanmält händelserna och skickat in ett klagomål till valnämnden i Växjö kommun.