Ett lag för att fortsätta bygga Växjö starkt!

– Anna Tenje ska toppa ett starkt lag som byggs upp av driftiga och kunniga kandidater där alla vill vara med för att fortsätta utveckla Växjö till en ännu bättre kommun att leva i, säger nomineringskommitténs ordförande Christer Wånehed när Växjömoderaternas nomineringskommitté nu är klara med sitt förslag till kommunlista till valet 2022.

Växjö har utvecklats mycket under de senaste åren, kommunen växer och såväl invånare som företag trivs. Ekonomin är stabil och framtidstron stark, och vi har klarat oss igenom pandemin på ett stabilt sätt. Vi Moderater vill inte sluta här, utan vi har mycket mer att ge för att fortsätta denna positiva utveckling, men även ta oss an de utmaningar vi står inför. Under ledning av Anna Tenje, kommunstyrelsens ordförande och etta på kommunlistan, kommer partiet att fortsätta jobba hårt för att föra Växjö framåt. Tvåa på listan föreslås Pernilla Tornéus och trea Anton Olsson.

Den 14 februari kl. 18.00 kommer Växjömoderaterna att fastställa listan på nomineringsstämman. På grund av pandemin kommer nomineringsstämman genomföras digitalt och där alla medlemmar är välkomna att delta.

– Nomineringskommittén har gjort ett gediget arbete med att ta fram detta förslag, och vi är glada att kunna presentera ett starkt lag av personer med erfarenhet, kunskap och som är redo att anta utmaningen att förstärka Växjö ännu mer. Samtidigt som listan består av många erfarna politiker har vi även ett flertal nya personer med på listan, vilket är glädjande avslutar Christer Wånehed.

För mer information:
Christer Wånehed, 070-314 12 78