#8 Ida Eriksson

Varför ska en väljare rösta på Moderaterna?
– Du ska rösta på moderaterna om du vill att dina skattepengar ska behandlas ansvarsfullt och att politikerna alltid ska sätta Växjö kommuns medborgare först.

Vilken är din hjärtefråga?
– Jag brinner för att våra barn och unga ska få så bra förutsättningar som möjligt. Vår framtid finns i våra barn och vi ska hjälpa dem att fylla sina livsryggsäckar genom riktigt bra förskola och skola.

Vad är din favoritkampanj för att träffa Växjöbor?
– Jag älskar att knacka dörr!

Vad är ett förslag som Moderaterna lagt som du är extra stolt över?
– Jag är extra stolt över att vi sätter kunskapsfokuset i skolan först, och genomför en rad förslag för att ingen elev ska falla mellan stolarna. Du ska aldrig gå i sjätte klass och fortfarande läsa treans matte. Vi fångar upp eleverna tidigt och gör tidigare insatser. Bland annat erbjuder vi alla som inte har tillräckliga kunskaper att faktiskt gå om en klass. Det tillsammans med riktigt bra lärare, extra stöd och lovskola gör att vi skapar förutsättningar för fler elever att ta sig vidare med ryggsäcken full av kunskap.

Vart är ditt smultronställe i Växjö kommun?
– Jag har många smultronställen, men en riktig favorit är badplatsen i Åryd. Fin brygga, härlig botten och massa skugga som passar oss barnfamiljer perfekt.