Laget förstärks – Växjömoderat till partiledningen

Publicerad

– Det är naturligtvis oerhört hedersamt att ha fått detta uppdrag och jag är glad att det framgångsrika arbete vi driver i Växjö ger resultat. Det säger Anna Tenje efter att idag ha blivit utvald av Moderaternas nye partiledare Ulf Kristersson att vara med i partiledningen i Moderaterna.

Partiledningen utgörs av presidiet, partisekreterare, vice partisekreterare, gruppledare i Riksdagen, presschef med flera. Ulf Kristersson, partiledare för moderaterna berättar om sina tankar kring hans närmaste medarbetare:

– När vi bygger vårt nya lag är det viktigt att få med en bredd av erfarenheter. Riksdagsarbetet är viktigt men jag vill också ha med personer som leder riktiga verksamheter, kommuner och landsting, och som kan bidra med sin kunskap och erfarenhet. Anna Tenje är en sådan person. Växjö är en inspirationskälla inom flera områden, till exempel på hur företag, myndigheter och kommunen kan samarbeta för att människor som står långt från arbetsmarknaden att komma i arbete.

För Anna Tenje som idag är ordförande i kommunstyrelsen i Växjö är uppdraget viktigt och tydligt – valseger och regeringsskifte 2018.

– För mig är laget före jaget väldigt viktigt, det är även mitt sätt att arbeta. Tillsammans blir vi starka, och när vi låter fler människor ta plats och bidra med sina erfarenheter då blir vi en kraft att räkna med i svensk politik, avslutar Anna Tenje.

För mer information:
Anna Tenje, 070-983 44 16