val2018

En omfattande lista för ett hoppfullt Växjö

– Det känns som en fantastisk förmån att få leda detta starka och kompetenta team mot valseger 2018! Jag är stolt, hoppfull och taggad!
Det säger Anna Tenje med anledning av att hon idag valts att toppa Moderaternas kommunlista i Växjö.

Det var en enig stämma som röstade igenom listan för kandidater till valsedeln för Moderaterna i Växjö Kommunfullmäktige. Listan imponerar, inte bara för sitt omfång med 70 kandidater, utan den innehåller också en bredd av kompetenser, åldrar, erfarenheter och nyfikenhet.

Moderaterna presenterar därmed ett starkt lag som ska vara med och driva Växjös fortsatta utveckling. Efter Anna Tenje följer Oliver Rosengren som idag är kommunalråd och ordförande i Arbete och välfärd. Som nummer tre Ulf Hedin, ordförande i omsorgsnämnden. Listan i sin helhet följer som bilaga.

– Vi har ett spännande och viktigt valår, men framförallt har vi en oerhört viktig mandatperiod framför oss, där vi har möjlighet att med ödmjukhet fortsätta vårt framgångsrika arbete med att utveckla Växjö på alla fronter. Detta lag har alla förutsättningar att lyckas och jag är tacksam för nomineringskommitténs gedigna arbete med att välja ut dessa kandidater, avslutar Anna Tenje.

*Listan bifogas

För mer information: