Debatt med pensionärsorganisationer i det kommunala pensionärsrådet i Växjö

Publicerad

Anna Tenje deltog idag på en debatt som pensionärsorganisationer i det kommunala pensionärsrådet i Växjö arrangerade i Ulriksbergskyrkan.

Anna betonade i debatten trygghetsfrågor som särskilt viktiga. Ett tryggare Växjö och ett tryggare Sverige där våra pensionärer får möjligheten på riktigt att leva sina liv till fullo.

Vi moderater förespråkar sänkt skatt, ett nytt jobbskatteavdrag för att uppmuntra våra äldre att stanna på arbetsmarknaden, eller att komma tillbaka till den. Vi lovar att vi ska sänka skatten för pensionärerna.

Vården är också en central fråga för att skapa trygghet som samhälle och därför är det viktigt att vi kapar köerna. Problemet ligger inte bara inom BUP där mer än 300 ungdomar väntar i kön, utan problemet är att så ser det ut i flera olika delar i vården. Kömiljarden är ett måste, kömiljarder är ett vallöfte från Moderaterna.

När det gäller trygghet utifrån ett polisiärt perspektiv är vi tydliga; fler poliser, skärpta straff, fler kameror, prioritera utredningar av bostadsinbrott och införandet av en trygghetsjour. Viktiga insatser för ett samhälle där alla ska känna sig trygga!

På bilden kan ni se representanterna från Blågröna i Växjö:
Gunnar Nordmark (L), Gunnel Jansson (MP), Margareta Jonsson (C), Anna Tenje (M) och Jon Malmqvist (KD)