Boplats Växjö – nu en del av Boplats Sverige

Publicerad

Från och med idag den 21 oktober finns Växjös kommunala bostadsbestånd även på www.boplatssverige.seen nationell marknadsplats som samlar lediga hyreslägenheter i hela Sverige.

Idag hittar bostadssökande Växjöbostäders och Vidingehems hyreslägenheter även på www.boplatssverige.se. På Boplats Sverige samlas de kommunala bostadsbolagens lägenheter tillsammans med privata aktörers, vilket underlättar för bostadssökande och företag som vill flytta eller etablera sig i Växjö kommun.

– Växjö kommunkoncern vill göra det så enkelt som möjligt för våra nuvarande och blivande invånare att hitta ett boende i Växjö kommun. Att vara en del av Boplats Sverige är ett viktigt steg i denna riktning, säger Catharina Winberg (M), ordförande i Växjö kommunföretag (VKAB).

Boplats Växjö kommer att finnas kvar men bostadssökande kommer även att kunna se och prenumerera på bostäderna på Boplats Sverige. De som står i bostadskö hos Boplats Växjö behöver inte göra något utan bostadskön på www.boplats.vaxjo.se fungerar precis som tidigare.